piątek, 30 maja 2014

Pizza z serem, szpinakiem i orzechami

No to będzie fajne jedzonko.
Pizza kojarzy się tradycyjnie z pomidorami, mozzarellą i bazylią a tym razem inaczej i równie pysznie czyli szpinak, oscypek i orzechy.
Jakże to jest znakomite trio - spróbujcie koniecznie.

                    Składniki:
           Ciasto:
  • 300 ml letniej wody
  • 2 łyżki stołowe oliwy + oliwa do smarowania
  • 225 g mąki orkiszowej jasnej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka suszonych drożdży
              Na wierzch pizzy:
  • 350 g szpinaku
  • 2 łyżki stołowe oleju sojowego
  • 1 cebula pokrojona w cienkie plastry
  • 6 łyżek stołowych serka homogenizowanego naturalnego
  • 1/2 łyżeczki świeżo startej gałki muszkatołowej
  • 2 łyżki posiekanych orzechów włoskich
  • 1 oscypek pokrojony w plasterki
  • sól
  • pieprz
 Ze składników na ciasto zagniotłam elastyczne ciasto, które podzieliłam na dwie części i z każdej rozwałkowałam placek o średnicy ok. 20 cm.
Placki położyłam na wysmarowanej oliwą blaszce a brzegi lekko zagięłam do góry.
Przykryłam placki folią spożywczą i zostawiłam na 15 minut.
Szpinak opłukałam i osuszyłam.
W garnku rozgrzałam olej sojowy i podsmażyłam na nim pokrojoną w plastry cebulę aż była miękka.
Dodałam wówczas pokrojony szpinak i smażyłam aż liście zwiędły.
Placki ciasta posmarowałam serkiem naturalnym, nałożyłam masę szpinakową, posypałam gałką muszkatołową, posiekanymi orzechami, solą i pieprzem.
 Na koniec ułożyłam plastry oscypka i skropiłam olejem sojowym.
Piekłam pizzę w 220 C przez 20-30 minut, albo do momentu aż ciasto będzie zrumienione a ser lekko rozpuszczony.
Smacznego.
Pomysł własny.

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger