Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

czwartek, 3 lipca 2014

Brytyjski placek na maślance

Kolejny dzień z Formułą 1 i Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Polubiłam to wydarzenie prowadzone przez Darię i jak kiedyś czyli w listopadzie  się skończy to trochę będzie mi żal.
Pyszny placek brytyjski z jabłkami, będzie smacznie, zapewniam.

                     Składniki: ( forma 45 x 35 )
          Ciasto:
  • 350 g mąki pszennej T 450
  • 200 g cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 250 g maślanki
  • 100 g oleju
  • 2 jajka
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kg jabłek
  • sok z cytryny
           Kruszonka:
  • 70 g masła
  • 60 g cukru
  • 90 g mąki pszennej T 450
  • 1 łyżka cukru waniliowego
           Dodatkowo:
  • cukier trzcinowy

Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiałam do miski.
Do mąki dodałam cukier, cukier waniliowy, jajka, maślankę oraz olej.
Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam ze sobą.
Tak przygotowaną masę wyłożyłam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Jabłka bez gniazd nasiennych pokroiłam wraz ze skórką w kostkę i skropiłam sokiem z cytryny.
Składniki kruszonki roztarłam w palcach tak aby powstała jednolita kruszonka.
Pokrojone jabłka wyłożyłam na ciasto i posypałam kruszonką oraz cukrem trzcinowym.
Piekłam placek w temperaturze 200 C przez 40 minut, następnie zmniejszyłam temperaturę do 180 C i piekłam jeszcze przez 10 minut.
Smacznego.
Przepis kuchni angielskiej Paweł Małecki - Mistrz cukierniczy

2 komentarze:

  1. wdziałam go w kuchni Lidla, też się do niego przymierzam;) wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks