piątek, 18 lipca 2014

Omlet cesarski

Omlet cesarski czyli Kaiserschmarrn podawany na stołach Austrii  który w spadku zostawił po sobie kucharz księcia Józefa.
Łatwo się go przygotowuje gdyż nie rozwali sie on Wam na patelni podczas przewracania gdyż sami go porwiemy - poprzekrawamy na mniejsze kawałki.
Jest pyszny i puszysty i najlepiej smakuje z domową konfiturą.

                    Składniki:
  • 3 jaja
  • 3 płaskie łyżki mąki
  • 1-2 łyżeczki cukru pudru
  • 1-2 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • cukier puder do posypania
  • ulubiona konfitura - miałam mus truskawkowy

Żółtka oddzieliłam od białek.
Białka ubiłam na sztywną pianę wraz ze szczyptą soli.
Do białek dodawałam po 1 żółtku cały czas mieszając.
Wsypałam mąkę i delikatnie wymieszałam łyżką aby piana nie opadła.
Na patelni rozgrzałam masło i wylałam na patelnię masę jajeczną.
Smażyłam na średnim ogniu a jak omlet zrumienił się pod spodem pokroiłam go na patelni, posypałam cukrem i cynamonem i przewróciłam kawałki na drugą stronę aby się przyrumieniły.
Po usmażeniu już na talerzu posypałam cukrem pudrem i podałam mus truskawkowy.
Smacznego.
Omlet według Malwiny.

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger