piątek, 18 lipca 2014

Łopatka pieczona na kapuście

Podam Wam dziś bardzo prosty sposób na upieczenie łopatki wieprzowej.
Po upieczeniu jest soczysta i krucha i nadaje się do chleba na zimno oraz do obiadu na ciepło.
Zapraszam serdecznie.
Łopatka wieprzowa z garnka rzymskiego.


Składniki:

  • 1300 g łopatki wieprzowej
  • 2 duże liście kapusty 
 Marynata:
  • 2 łyżki suszu z kani
  • 2 łyżki suszu z opieniek
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 4 łyżki wina wytrawnego czerwonego

Przygotowanie:
  • Mięso umyłam i osuszyłam.
  • Składniki marynaty wymieszałam ze sobą i przelałam do woreczka foliowego.
  • Włożyłam mięso do woreczka, zamknęłam dokładnie i obtoczyłam łopatkę w marynacie.
  • Włożyłam woreczek na 12 godzin do lodówki aby dobrze się zamarynowało.
  • Przed pieczeniem mięso wyjęłam na godzinę wcześniej aby osiągnęło temperaturę pokojową.
  • Garnek rzymski moczyłam 20 minut w wodzie, po czym wytarłam go i włożyłam na dno liście kapusty.
  • Na liściach ułożyłam mięso i polałam je resztą marynaty z woreczka.
  • Przykryłam garnek i wstawiłam do zimnego piekarnika podłączając gaz.
  • Gdy temperatura w piekarniku osiągnęła 180 C piekłam mięso przez 1 godzinę a potem zdjęłam pokrywę i dopiekałam aby skórka była chrupiąca jeszcze przez 30 minut.


Smacznego.
Przepis własny.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger