niedziela, 21 września 2014

Dietetyczne ciasto z truskawkami, śliwkami i karobem

Dziś ciasto dla miłośników słodyczy będących na diecie.
Ciasto jest fantastyczne w smaku, wilgotne i chrupiące od czipsów.
Można wykorzystać tutaj czipsy jabłkowe lub pokroić jabłka świeże i poddusic je na maśle.
Będzie super aromatycznie i smakowo. 
Możecie również dodać owoce świeże jakie lubicie , należy tylko wcześniej obtoczyć je w mące.
Zapraszam gorąco.

                  Składniki: ( keksówka 14 x 24 góra )
  • 4 duże jaja
  • 3-4 łyżki karobu
  • 2 łyżki syropu cukrowego [ klik ]
  • 1 szklanka mąki pszennej orkiszowej jasnej
  • 1 szklanka zarodków pszennych stabilizowanych
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • garść czipsów truskawkowych [ klik ]
  • garść suszonych śliwek niewędzonych - miałam własne [ klik ]
  • 1/2 szklanki orzechów włoskich
  • czipsy jabłkowe na dno foremki lub 1 duże jabłko 

 Białka oddzieliłam od żółtek.
Białka ubiłam na sztywno ze szczyptą soli a pod koniec ubijania dodałam syrop cukrowy.
Następnie dodałam do białek po 1 żółtku i dobrze zmiksowałam.
Mąkę przesiałam z proszkiem do pieczenia i karobem i dodałam do niej zarodki pszenne, wymieszałam.
Orzechy posiekałam a suszone śliwki i czipsy truskawkowe wmieszałam w ciasto.
Na dno keksówki wysmarowanej masłem  wyłożyłam krążki czipsów jabłkowych i zalałam je ciastem delikatnie aby nie wypłynęły.
Piekłam ciasto w 170 C przez 35-40 minut.
Po upieczeniu i przestudzeniu wyłożyłam ciasto na paterę dnem do góry.

 Smacznego.
Przepis według pomysłu [ klik ]

5 komentarze

  1. A skąd ja teraz suszone truskawki wynajdę?! Chyba, że się podzielisz? :) Ciasto genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A trzeba było suszyć jak były świeże.
      Możesz użyć innych czipsów owocowych.

      Usuń
  2. uwielbiam takie dietetyczne wersje ciast i ciasteczek:)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger