wtorek, 14 października 2014

Sałatka z suszonego bobu, papryki i kapusty pekińskiej

Jakiś czas temu udało mi się kupić bób suszony i fajna to sprawa bo bób mamy przez cały rok tylko wystarczy go namoczyć i ugotować.
Polecam bób suszony.
Dziś wykorzystałam go do smakowitej sałatki.

                 Składniki:
  • 1/2 kapusty pekińskiej
  • 1 długa czerwona papryka
  • 1 szklanka suchego bobu
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 szalotka
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • sól
  • pieprz
  • cukier
  • 1/3 szklanki groszku zielonego
Szalotkę obrałam i drobno posiekałam.
Bób dzień wcześniej namoczyłam w dużej ilości zimnej wody, zostawiłam go na noc.
Rano bób odcedziłam zalałam nową porcją wody, osoliłam i ugotowałam.
Po ugotowaniu i przestudzeniu bób obrałam i przełożyłam do miski.
Kapustę poszatkowałam i dołożyłam do miski.
Paprykę po wyjęciu gniazda nasiennego pokroiłam w krążki.
Warzywa wymieszałam i połączyłam z groszkiem.
Na patelni rozgrzałam oliwę i podsmażyłam na niej szalotkę, po czym dodałam przecier pomidorowy i dosmaczyłam solą, cukrem i pieprzem, wymieszałam i chwilę podsmażałam, ostudziłam.
Chłodnym sosem zalałam warzywa w misce i wymieszałam.
Sałatka gotowa do podania.
 Smacznego.
Przepis własny.

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger