piątek, 26 grudnia 2014

Kapusta z grzybami, soją i czarną fasolą

U mnie jest to danie wigilijne bo jak nie ma kapusty z grochem, fasolą albo soją, ciecierzycą to nie ma dobrego roku.
Tak mawiała moja babcia jak gotowała taką kapustę a ja jej zawsze wierzyłam i tak już pozostanie.
Najfajniejsze jest teraz to że jak gotuję kapustę to zawsze wspominam moją babcię.
Zapomniałam dodać że kapusta jest przepyszna a dodatek ziół zapobiega kłopotliwym wzdęciom.
Kapusta z grzybami i czarną fasolą.

Składniki:
  • 1000 g kapusty kiszonej średnio kwaśnej
  • garść suszonych kapeluszy podgrzybków
  • 500 - 750 ml bulionu warzywnego
  • 4 łyżki sosu sojowego jasnego
  • 1 łyżka mieszanki Kuchmistrz Skworcu
  • 1 łyżka suszu z kani
  • 1 łyżka suszu z opieniek
  • 2 świeże liści laurowe albo 1 suszony
  • 1/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 1 szklanka suchych nasion soi
  • 1/2 szklanki suchych nasion czarnej fasolki
  • 2 łyżki ziela kocanki
  • 150 ml białego wytrawnego wina
  • 2 łyżki suszonego majeranku
  • 1 łyżka suszonego cząbru
Przygotowanie:
  • Fasolę i soję zalałam w oddzielnych garnkach zimną wodą i zostawiałam na noc.
  • Na drugi dzień ugotowałam nasiona w osolonej wodzie, fasolę gotowałam jakieś 20-25 minut a soję 30-35 minut, odcedziłam.
  • Kapustę - miałam średnio kwaśną - pokroiłam drobniej i włożyłam do garnka. 
  • Jeśli macie kwaśną kapustę należy ją obgotować.
  • Do garnka włożyłam także kapelusze podgrzybków, wcześniej je pokruszyłam.
  • Zalałam wszystko bulionem i gotowałam 30 minut, po tym czasie dodałam sos sojowy, susz z kani i opieniek, ziele kocanki, przyprawę Kuchmistrz, świeże liście laurowe oraz podlałam kapustę winem.
  • Gotowałam do miękkości i wtedy dodałam fasolę i soję oraz suszone zioła, wymieszałam i gotowałam jeszcze 15 minut.
  • Na sam koniec dodałam do kapusty olej rzepakowy i wymieszałam.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Podróż sentymentalna w czasy dzieciństwa

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger