piątek, 12 grudnia 2014

Zdrowy chleb żołędziowy

Na początek trochę o mące żołędziowej.
Mąka żołędziowa to żywność naszych przodków, która wraca dziś do łask ze względu na zdrowe właściwości, m.in. zawartość potasu, wapnia i magnezu.
Mąka żołędziowa w porównaniu z mąką zbożową jest kilkakrotnie bogatsza w potas, wapń i magnez, czyli kluczowe dla zdrowia składniki mineralne. 
Ma też dużo witaminy z grupy B.
Ponadto mąka z żołędzi zawiera dużą ilość błonnika , który m.in. reguluje układ pokarmowy i daje nam poczucie sytości bez dodatkowych kalorii.
Z tej właśnie mąki w wypiekaczu upiekłam chleb pyszny i zdrowy.
Używając mąki żołędziowej należy dodać mąki zwykłej pszennej bo z samej żołędziowej chleb bardzo by się kruszył wręcz połamał.


               Składniki: ( bochenek 900 g )
  • 320 ml wody
  • 2,5 łyżki oleju
  • 1 i 3/4 łyżeczki soli
  • 2,5 łyżeczki cukru
  • 200 g mąki pszennej T 650
  • 300 g mąki żytniej T 2000
  • 30 g mąki żołędziowej
  • 20 g ziaren słonecznika
  • 1 i 1/4 łyżeczki drożdży instant
Do misy wypiekacza dodawałam składniki po kolei tak jak w składnikach.
Potem nastawiłam program na wypiek chleba pełnoziarnistego - u mnie program 3, mam wypiekacz Moulinex.
Ustawiłam także na wypiek chleba 900 g i z chrupiącą skórką.
Po około 3 godzinach miałam chlebek pyszny, zdrowy z chrupiącą skórką. 
Jeśli nie macie wypiekacza wystarczy zarobić ciasto według przepisu, przełożyć je do formy aby wyrosło i piec w piekarniku.
Chleb studziłam na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
Chleb wędruje do Akcji Wisły "Na zakwasie i na drożdżach".

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger