środa, 17 grudnia 2014

Zupa z kalarepki z kaszą jęczmienną

Taka dziś letnia zupa ale czemu nie skoro kalarepkę można kupić o każdej porze roku to i zupa może być letnia w grudniu.
Zupa zwana także Oberiba.
Użyłam tutaj kalarepki wraz z liśćmi i przez to jest jeszcze bardziej aromatyczna i lekko pikantna.
Zapraszam serdecznie na pyszną zupę.
Zupa z kalarepki.

Składniki:
  • 4 kalarepki wraz z liśćmi
  • 2 małe marchewki
  • 1 duży ziemniak
  • 2 cebule
  • 6 łyżek posiekanego koperku
  • 1500 ml bulionu warzywnego
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • masło klarowane do smażenia
  • gałązka lubczyku
  • 4 łyżki kaszy wiejskiej jęczmiennej
  • sól morska
  • pieprz czarny
Przygotowanie zupy:
  • Kalarepki obrałam i pokroiłam w kostkę tak samo jak ziemniaka i marchewkę.
  • Liście posiekałam tak samo jak koperek.
  • Na patelni rozgrzałam masło klarowane i podsmażyłam na nim ziemniaki, marchewkę i kalarepkę podlewając łyżką bulionu.
  • Jak bulion wyparował podlałam ponownie kilkoma łyżkami bulionu i tak ze 3-4 razy.
  • Jak płyn odparował przełożyłam do garnka, zalałam resztą bulionu, dodałam kasze jęczmienna i liść lubczyku i gotowałam do miękkości jakieś 10 minut.
  • W misce utarłam masło, mąkę i śmietanę na gładką masę i na koniec gotowania dodałam do zupy, zagotowałam mieszając.
  • Dodałam posiekany koperek oraz sól i pieprz do smaku.
Smacznego.
Przepis kuchni polskiej.
"Podróże małe i duże"
Sarenka

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger