środa, 21 stycznia 2015

Sałatka z papryką

Sałatka to danie które robi się szybko, wkładamy do niej to co nam w duszy w danej chwili gra i zajadamy.
Może służyć jako samodzielne danie, jak dodamy np. mięso albo też jako dodatek do dania głównego.
Zapraszam na moją wersję sałatki.


                    Składniki:
  • 1 papryka szpiczasta czerwona
  • 1/2 papryki żółtej
  • 1/2 papryki pomarańczowej
  • 1 nieduży ogórek świeży
  • garść groszku cukrowego
  • kilka liści sałaty rzymskiej
  • kilka liści sałaty karbowanej czerwonej
               Dressing:
  • 1 łyżeczka miodu słonecznikowego
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka musztardy stołowej
  • 1 łyżeczka ziół do sałatek
  • sok z 1/2 limonki
  • 1 łyżeczka octu z chabra
  • 3 łyżki oliwy z oliwek niefiltrowanej
  • 2 gałązki tymianku
  • szczypta soli

Papryki pokroiłam w krążki i paseczki.
Ogórka obrałam ze skórki i pokroiłam w talarki.
Sałaty umyłam i porwalam.
Do miski włożyłam sałaty, papryki i groszek cukrowy, wymieszałam.
Wszystkie składniki na dressing czyli przeciśnięty przez praskę czosnek, posiekany tymianek oraz ocet, miód, musztardę i oliwę włożyłam do słoiczka i wymieszałam aż powstała emulsja.
Powstałym sosem polałam sałatkę i delikatnie wymieszałam.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
 
Letnia łąka

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger