środa, 21 stycznia 2015

Tajska sałatka z makaronem ryżowym, ananasem i polędwicą wieprzową

Sałatka ta to nie tylko bogactwo smaków lecz również wspaniały kolorowy wygląd wobec którego nikt nie przejdzie obojętnie.
Zapraszam na egzotyczną sałatkę tajlandzką.


           Składniki: ( 4 porcje )
  • 100 g makaronu ryżowego
  • 100 g makaronu Mie
  • 1 polędwiczka wieprzowa
  • 2 łyżki słodko pikantnego sosu chili
  • średniej wielkości ananas 
  • niewielki kawałek świeżego imbiru
  • 2-3 małe papryczki chili
  • pęczek szczypiorku
  • świeżo wyciśnięty sok z 3 limetek
  • 2 łyżki sosu rybnego
  • 2 łyżeczki brązowego cukru
  • łyżka oleju sezamowego
  • pęczek świeżej mięty
  • pęczek świeżej kolendry
  • kilka listków werbeny cytrynowej
Polędwiczkę umyłam, osuszyłam i natarłam sosem chili.
Miskę z polędwiczką odstawiłam na godzinę do lodówki.
Po godzinie nagrzałam piekarnik do 200 stopni, wstawiłam do niego polędwiczkę i piekłam około 20 minut, przewracając aż się zrumieni i zmięknie ale nie przepiecze.
Po upieczeniu polędwiczkę wystudziłam i pokroiłam na plasterki.
Ananasa obrałam, wykroiłam twardy środek, pokroiłam na ćwiartki a następnie na plasterki.
Wyciekający sok z ananasa wlałam do miseczki.
Do miseczki z sokiem ananasowym dolałam sok z limetek, sos rybny i cukier.
Mieszałam tak długo aż się cukier rozpuścił.
Teraz dodałam do miseczki obrany i pokrojony imbir, posiekane liście werbeny oraz pokrojone w plasterki papryczki chili i wlałam olej sezamowy.
Makaron każdy w oddzielnej miseczce zalałam wrzątkiem i odstawiłam na kilka minut aby zmiękł, i potem go odcedziłam i przelałam zimną wodą.
Makaron pokroiłam na mniejsze kawałki.
Szczypiorek, miętę i kolendrę posiekałam.
Do miski włożyłam oba makarony, ananasa, plastry polędwiczki i polałam sosem, dokładnie wszystko wymieszałam.
Smacznego.
Przepis z magazynu Tesco.
"Podróże małe i duże"
Goryczak żółciowy

2 komentarze

  1. Takiego makaronu jeszcze nie jadłam :)

    Zapraszam do udziału w konkursie:http://alterations-passion.blogspot.com/2015/01/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger