sobota, 7 lutego 2015

Pierożki z jagodami

Przypominam że do godziny 23:59 dzisiaj czekam na chętnych w konkursie w którym do wygrania podwójne zaproszenia do teatru [ klik ]
Teraz natomiast zapraszam na iście letni obiad czyli pierogi z jagodami.
Można a wręcz trzeba zużyć zapasy mrożonek czy przetworów w słoikach.
Takie pierożki z kleksem jogurtu smakują wyśmienicie, zapraszam.


                   Składniki: ( 4 porcje )
             Ciasto:
  • 400 g mąki pszennej T 650
  • szczypta soli
  • 1 łyżka oleju 
  • wrząca woda
            Dodatkowo:
  • 300 g jagód - miałam mrożone
  • kostki cukru trzcinowego
  • jogurt naturalny do podania
  • odrobina cukru trzcinowego kryształu

Najpierw robiłam ciasto czyli na blat wysypałam mąkę, dodałam na środek kopczyka szczyptę soli, łyżkę oleju oraz wlewałam wrzącą wodę mieszając widelcem w takiej ilości aby powstało elastyczne ciasto i żeby się nie poparzyć.
Jak już trochę ciasto przestygło wyrobiłam je rękoma.
Ciasto rozwałkowałam cieniutko i rozłożyłam równomiernie w rządku po 1 łyżeczce jagód a na jagodach ułożyłam po kostce cukru.

Przykryłam pasek z jagodami zakładając na nie ciasto.

Wkoło jagód lekko ciasto ucisnęłam i wykrawałam foremką pierożki w kształcie kółek, można użyć do tego celu szklanki.

I tak z całą ilością ciasta do wykończenia składników.

W garnku zagotowałam dużą ilość osolonej wody i do gotującej wkładałm partiami pierogi.
Gotowałam od wypłynięcia na maleńkim ogniu 3 minuty.
Na talerzu polałam udekorowałam jogurtem, jagodami i odrobiną cukru sypkiego.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Zgniłe Błota

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger