środa, 4 lutego 2015

Sałatka z kapustą kiszoną i śledziami

Sezon na śledzie u mnie jeszcze nie skończony.
Przepis można wykorzystać na karnawałowe imprezy a także na kolację z bliskimi.
Myślałam że takie połączenie jest niemożliwe ale się pomyliłam, kapusta kiszona i śledzie to idealne połączenie oraz bomba witaminowa i mineralna.
Zapraszam na przepyszną sałatkę.


                  Składniki:
  • 2 łyżki majonezu
  • 4 łyżki gęstej śmietany 22%
  • 4 filety śledziowe
  • 4 ugotowane ziemniaki
  • 1 średni ogórek kiszony
  • 100 g kapusty kiszonej
  • 1 cebula dymka
  • 1 szklanka ugotowanej ciecierzycy
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • sól
  • pieprz
Ziemniaki po ugotowaniu i obraniu ze skórki pokroiłam w kostkę.
Ogórka wraz ze skórką pokroiłam w kostkę.
Dymkę wraz ze szczypiorem pokroiłam w kosteczkę, posiekałam także natkę.
Kapustę kiszoną pokroiłam drobniej.
Śmietanę wymieszałam z majonezem, dodałam sól i pieprz do smaku.
Śledzie pokroiłam na nieduże kawałki.
Do miski dodałam kapustę, śledzie, ciecierzycę, natkę, ziemniaki, ogórka oraz dymkę.
Wszystkie składniki delikatnie razem wymieszałam z sosem.
Sałatka powinna postać chociaż godzinę aby smaki się wymieszały.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Dojrzewające daktyle

2 komentarze

  1. Witam ,fajny przepis,ale czy te śledzie to mają być matiasy (solone) ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą być matiasy, mogą być solone z beczki, tylko trzeba je dobrze wymoczyć.Każde się nadają. Pozdrawiam.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger