niedziela, 29 marca 2015

Domowy chrzan z cytryną

Wielkanoc jednoznacznie łączy się z chrzanem bo i zupę chrzanową trzeba ugotować i ćwikłę zrobić.
Jakże jednak lepiej smakuje chrzan własnej roboty niż ten ze sklepu.
Wcale nie potrzeba aż tyle pracy, wystarczy mieć teraz dobry blender lub tak jak ja dobrą maszynkę do mielenia mięsa z przystawka do tarcia.
Fakt jest taki że wszyscy domownicy płaczą bo olejki eteryczne roznoszą się po całej kuchni  ale potem efekt końcowy jest tego wart.
Zapraszam na pyszny Domowy chrzan z cytryną.



                 Składniki:
  • 500 g obranego korzenia chrzanu
  • ok. 350 ml śmietany kwaśnej 12 %
  • sok z 2 dużych cytryn
  • sól
  • cukier

Chrzan moczyłam w zimnej wodzie przez około 2 godziny aby korzenie były jędrne, wtedy łatwiej się trze.
Potem korzenie obrałam ze skóry.
Do miski do której tarłam chrzan wlałam sok z 2 cytryn razem z miąższem, dodałam śmietanę, przemieszałam.
Teraz włączyłam wyciąg i starłam całe pół kilograma dość szybko.
Ścierając poszczególne korzenie wymieszałam chrzan ze śmietaną i sokiem aby  nie ciemniał.
Na koniec doprawiłam solą i cukrem, przełożyłam do słoiczków i gotowe.

Smacznego.
Pomysł na chrzan od Dany [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Dojrzewające jeżyny

2 komentarze

  1. Domowy chrzan jest najpyszniejszy, a z cytrynką byśmy zjadły :)

    Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie :) http://basjulowepasje.blogspot.com/2015/03/konkurs-esencje-do-sosow-knorr.html

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger