wtorek, 31 marca 2015

Pasztet z królika

Jako że na wielkanocnym stole zabraknąć pasztetu nie może nie muszę nikogo przekonywać.
My lubimy pasztety wszelakie i te mięsne i te bezmięsne jednak ten z królika wiedzie prym nad wszystkimi pasztetami.
Jest numerem 1 wśród pasztetów.
Przepis na pasztet to przepis mojej babci, robiła go często bo dziadek hodował króliki.
Niezapomniany smak z dzieciństwa, popróbujcie.
Pasztet z królika.


             Składniki: ( 2 foremki 35 x 12 góra )
  • 360 g podgardla wieprzowego
  • 380 g łopatki wieprzowej
  • 1 tuszka z królika ok. 1,5 kg
  • 500 g wątróbki z królika
  • 2 bułki czerstwe
  • 2 cebule
  • 3 jaja
  • 4 ziarnka ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka startej gałki muszkatołowej
  • 2 łyżeczki pieprzu młotkowanego
  • 4 owoce jałowca
  • 3 łyżki suchego oregano
  • 1 łyżka papryki zielonej w płatkach

Najpierw wytrybowałam królika od kości, wbrew pozorom nie jest to trudny proceder.
Teraz wszystko mięso, cebulę i namoczone wcześniej w wodzie bułki przepuściłam  przez maszynkę do mięsa z sitem o małych oczkach.
Czynność mielenia powtórzyłam trzykrotnie.
Teraz do masy dodałam jaja, zioła, utłuczone przyprawy i dokładnie wymieszałam.
Foremki wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą, napełniłam je mięsem.

Masa jest dość rzadka a w piekarniku pięknie się zetnie.
Piekłam pasztety w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 45
minut przykrywając foremki folią aluminiową a potem jeszcze 30 minut bez przykrycia aż się zrumieniły.


Smacznego.
Przepis rodzinny.
"Podróże małe i duże"
Słoneczniki

6 komentarze

  1. U mnie Dziadek robił pasztet z królika z gotowanego mięsa i dodawał jeszcze imbir w proszku. Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Beatko dziadkowie to nasz skarb tak jak i babcie, więc korzystajmy z ich dobra.
      Ten z gotowanego mięsa tez jest pyszny.

      Usuń
  2. MMM aż mam ochotę już skosztować taki pasztet. To po prostu najlepsza rzecz! Obserwuje blog, bo chyba warto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje Adamie za miłe słowa. Pasztet jest naprawdę dobry.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger