wtorek, 21 kwietnia 2015

Zupa z cukinii i pomidorów

Pyszna aromatyczna i pożywna zupa.
Po męczącym dniu w pracy talerz takiej zupy to raj dla organizmu, polecam gorąco.
Ja użyłam tutaj pomidorów świeżych ale te z puszki też będą dobre. 
Jest to zupa na sposób azjatycki.
Zupa z cukinii i pomidorów.


                    Składniki:
  • 1 średnia cukinia
  • garść fasolki masłowej - miałam mrożoną 
  • 15 cm białej części pora
  • 2 marchewki
  • 4 średnie ziemniaki
  • 4 średnie pomidory
  • szczypta soli
  • szczypta cukru 
  • 1 łyżeczka oleju
  • gałązka bazylii cytrynowej
  • 1 litr wody
  • sól
  • pieprz
  • cukier
  • 2 łyżki sosu rybnego
                Do podania:
  • czipsy krewetkowe

Najpierw umyłam i obrałam warzywa.
Cukinie wraz ze skórką pokroiłam w kostkę, pora pokroiłam w pół plastry.
Marchewki starłam na tarce o grubych oczkach.
Ziemniaki pokroiłam w kostkę.
Wszystkie warzywa włożyłam do garnka, zalałam wodą i gotowałam w osolonej wodzie do miękkości, jakieś 15 minut.
Dodałam także całą gałązkę bazylii, potem ją usunęłam.
Pomidory sparzyłam i obrałam ze skórki a potem smażyłam je na oleju z solą i cukrem do smaku do momentu aż cała woda z nich odparowała.
Dodałam pomidory do zupy, zagotowałam i doprawiłam sosem rybnym.
Czipsy krewetkowe smażyłam na głębokim tłuszczu aż stały się chrupiące.
Podałam zupę z czipsami.
Czipsy krewetkowe kupiłam w sklepie z produktami chińskimi.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Jesienny las

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger