niedziela, 26 kwietnia 2015

Żytni razowiec z ziarnami ostropestu

Znowu zdrowy i pyszny chlebuś ale powiem Wam że wszystkie chlebki pieczone w domu są zdrowsze od tych ze sklepu a te na zakwasie w szczególności.
Ten bochen ze zdrowymi, chrupiącymi  ziarnami ostropestu zachwyci każdego.
Zapraszam serdecznie do pieczenia.
Żytni razowiec z ziarnami ostropestu.

 
                               Składniki: ( 2 bochenki - keksówki 26 x 12 góra )
  • 500 g mąki żytniej T 720
  • 400 g mąki orkiszowej jasnej
  • 100 g mąki pszennej graham
  • 2 łyżeczki soli
  • 4 łyżki pestek dyni
  • 3 łyżki ziaren ostropestu
  • 750 ml letniej wody
  • 1 szklanka zakwasu żytniego czynnego
Do miski wsypałam wszystkie mąki, sól, pestki dyni i ziarna ostropestu, wymieszałam i teraz dodałam zakwas i wodę.
Wymieszałam do połączenia składników.
Foremki wysmarowałam masłem i wysypałam mąką, włożyłam do nich ciasto chlebowe.
Foremki włożyłam do dużej torby foliowej i zostawiłam w ciepłym miejscu na 12 - 14 godzin aby wyrosło.
Po tym czasie, gdy ciasto wyrosło do wysokości foremki spryskałam je wodą i wstawiłam do nagrzanego do 200 C z opcją grzania góra/dół piekarnika i piekłam około 45 - 50 minut.
Studziłam chleby na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
Chleb dodaję do listy "Na zakwasie i na drożdżach"
 oraz do listy Terry - Panissimo
http://www.ipasticciditerry.com/colomba-glassata-al-cioccolato/
"Podróże małe i duże"
Cynie

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger