sobota, 23 maja 2015

Chleb razowy pszenno - sojowy z ziarnami

Eksperymenty z mąką w wypiekach chleba to moja specjalność.
Tym razem wykorzystałam zdrową mąkę sojową oraz trochę pszennej i pszennej graham.
W rezultzcie chleb wyszedł pyszny, lekko zbity z chrupiącymi ziarenkami we wnętrzu, których jest sporo.
Polecam gorąco bo jest tego wart.
Chleb razowy pszenno - sojowy z ziarnami.


                  Składniki: ( 2 bochenki )
  • 600 g mąki pszennej T 650
  • 200 g mąki sojowej
  • 200 g mąki pszennej graham
  • 60 g świeżych drożdży
  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1/2 szklanki czarnego sezamu
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 szklanki mleka ukwaszonego
  • 1,5 szklanki wody

Do misy robota wsypałam wszystkie składniki sypkie, wymieszałam a potem wkruszyłam drożdże i ponownie wymieszałam.
Wlałam wodę i mleko ukwaszone i wyrobiłam jednolite ciasto.
Ciasto wyrabiałam 5 minut.
Potem miskę natłuściłam olejem, włożyłam do niej kulę ciasta i odstawiłam w ciepłe miejsce pod przykryciem do wyrośnięcia na około godzinę.
Po wyrośnieciu ciasto wyjęłam na blat, odgazowałam uderzając kilka razy pięścią w ciasto.
Teraz rozciągnęłam ciasto w prostokąt i złożyłam je na trzy - tak jak kopertę, przekręciłam ciasto o 90 stopni i ponownie złożyłam na trzy.
Teraz podzieliłam ciasto na dwie części i uformowałam z każdej bochenek podłużny.
Bochenki ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykryłam ściereczką i dostawiłam w cieple do ponownego wyrośnięcia, ponownie na około godzinę.
Po wyrośnięciu nacięłam bochny ostrym nożem, posmarowałam wodą i piekłam 35 - 40 minut w temperaturze 200 C z opcją grzania góra/dół.
Upieczony chleb po postukaniu w spód wydaje głuchy odgłos.
Studziłam chleb na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Mech

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger