czwartek, 21 maja 2015

Włoski makaron, hiszpańska kiełbasa, polskie grzyby

Potrawa jak w tytule czyli włoski makaron kolorowy, hiszpańskie chorizo oraz polskie grzyby w rezultacie tego misz maszu międynarodowego powstało pyszne i sycące danie obiadowe.
Zachęcam do wypróbowania, będziecie zadowoleni.
Makaron tutaj użyty to Arcobaleno czyli kolorowy makaron muszelki z warzywami, kurkumą, bazylią i sepią.
Warto go szukać w sklepach bo jest obłędny w smaku.
Włoski makaron, hiszpańska kiełbasa, polskie grzyby.

            
                             Składniki: ( 2 duże porcje )
  • 300 g makaronu włoskiego Arcobaleno
  • 500 g grzybów mieszanych - kurki, podgrzybki, "panienki"
  • 100 g kiełbasy chorizo
  • 1 biała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1 szklanka pure z dyni
  • sól
  • pieprz
  • 200 ml śmietanki 30 %
  • 2 - 3 łyżki listków tymianku cytrynowego
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • szczypta nitek chili
  • 2 łyżki sosu ostrygowego

Kiełbasę chorizo pokroiłam w plastry i podsmażyłam na suchej patelni wytapiając z niej paprykowy tłuszcz.
Zdjęłam kiełbasę z patelni a na tłuszczu podsmażyłam cebulę pokrojoną w dużą kostkę oraz drobno posiekany czosnek.
W drugim garnuszku rozgrzałam olej rzepakowy i dodałam oczyszczone lub rozmrożone grzyby, smażyłam aż cała woda odparowała jakieś 10 - 12 minut.
Na patelnię następnie dodałam pure z dyni i śmietankę, wymieszałam i dodałam przyprawy.
Zagotowałam i włożyłam kiełbasę i wcześniej ugotowany w osolonej wodzie al'dente makaron oraz podsmażone grzyby.
Wszystko wymieszałam i  gotowałam jakieś 5 minut, na koniec dodałam sos ostrygowy.
Podałam gorące bo takie najlepiej smakują.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Opieńka miodowa

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger