niedziela, 21 czerwca 2015

Deser truskawkowy z chia

Jak już pisałam wcześniej i wiecie już że chia to nasiona szałwii hiszpańskiej bardzo zdrowe i do tego idealnie nadają się do deserów.
Tym razem wykorzystałam tutaj truskawki i deser udał się znakomicie.
Smakuje wybornie i zdrowy jest niezmiernie, możecie jeść bez obaw o wagę.
Zapraszam serdecznie na pyszny deser.
Deser truskawkowy z chia.


         
                      Składniki: ( 2 porcje )
  • 500 g truskawek
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • 50 ml syropu z bzu czarnego [ klik ]
  • 125 ml wody
  • 8 łyżek chia
                     Dodatkowo:
  • kilka łyżek jogurtu naturalnego
  • kilka truskawek
  • kawałki arbuza
  • prażone siekane orzechy nerkowca


Truskawki umyłam, osuszyłam i obrałam z szypułek.
Truskawki włożyłam do garnka, dodałam cukier i gotowałam tak długo aż stały się gęste.
Wtedy do truskawek dodałam wodę i syrop z czarnego bzu, zagotowałam.
Garnek zdjęłam z ognia, wsypałam nasiona chia i wymieszałam.
Przełożyłam deser do pucharków i przestudzony wstawiłam do lodówki, najlepiej na całą noc.
Przed podaniem polałam deser jogurtem naturalnym, udekorowałam kawałkami arbuza, truskawkami oraz prażonymi orzechami nerkowca.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Truskawki

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger