środa, 3 czerwca 2015

Kruchy placek z serem, figami i bezową pianką

Placek oczywiście należy upiec wtedy kiedy figi są dojrzałe, pachnące i aromatyczne.
Przepis podaję teraz bo zawsze można sobie zapisać a upiec wtedy kiedy figi pojawią się na drzewach.
Figi to jedne z moich ulubionych owoców, po prostu są niesamowicie soczyste i smakowite.
Wykorzystałam je tym razem w cieście i wyszło bardzo fajnie, polecam.
Kruchy placek z serem, figami i bezowa pianką. 



                      Składniki : ( tortownica 22 cm )
            Ciasto kruche:
  • 250 g mąki pszennej
  • 75 g cukru
  • 125 g masła
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka kwaśnej śmietany
           Bezowa pianka :
  • 4 białka 
  • 2 łyżki cukru
           Masa serowa :
  • 600 g sera homogenizowanego naturalnego
  • 2 łyżki cukru
  • 2 jaja
           Dodatkowo :
  • 6 fig

Najpierw zagniotłam ciasto kruche.
Do miski wsypałam mąkę, cukier i pokrojone w kostkę zimne masło, posiekałam nożem na kruszonkę.
Teraz dodałam żółtka i śmietanę i zagniotłam szybko zwarte ciasto, zawinęłam w folię i wstawiłam na 30 minut do lodówki.
Potem ciasto rozwałkowałam na koło o średnicy 3 centymetry większej niż tortownica.
Wyłożyłam ciastem formę wyłożoną papierem do pieczenia formując brzeg ok. 3 centymetrowy.
Ser wymieszałam z cukrem i jajami i wylałam na spód.
Figi poprzekrawałam na ósemki i ułożyłam na serze.
Piekłam ciasto 55 minut w temperaturze 190 C z opcją grzania góra/dół.
Jak ciasto się piekło ubiłam pianę z białek pod koniec ubijania dodając cukier.
Po 55 minutach wyjęłam ciasto z piekarnika, ułożyłam na nim pianę z białek i ponownie wstawiłam do piekarnika już w 170 C z grzejącą tylko grzałką górną na 10 minut.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Kolorowa jesień

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger