niedziela, 12 lipca 2015

Jogurtowe ciasto z morelami

Morele to moje ulubione owoce i czekam na nie z utęsknieniem cały rok.
Mówię tu o naszych polskich morelach, natomiast przez resztę roku raczę się tymi z Hiszpanii czy Włoch, też są pyszne.
Przepis znalazłam u Kingi i bardzo mi podpasował.
Ciasto wygląda zjawiskowo i tak też smakuje.
Zapraszam do degustacji.
Jogurtowe ciasto z morelami.

     
                     Składniki: ( tortownica długa 10 x 21 )
              Mus morelowy:
  • 500 g świeżych moreli
  • 2 łyżki masła
  • 4 łyżki cukru trzcinowego
              Ciasto:
  • 100 g jogurtu naturalnego w temperaturze pokojowej
  • 150 g cukru trzcinowego
  • 2 jaja
  • 180 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 50 g masła
  • szczypta soli
  • świeże gałązki tymianku
Z moreli wyjęłam pestki.
Na patelni rozgrzałam masło i smażyłam na nim połówki moreli przez 10 minut pod przykryciem.
Potem dodałam cukier i bez przykrycia już smażyłam morele jeszcze 5 minut.
Pozostawiłam do ostudzenia.
Jaja ubijałam z cukrem jakieś 8 minut aż stały się puszystą masą.
Teraz do masy jajecznej dodałam jogurt, rozpuszczone i wystudzone masło oraz sól, skórkę otartą z cytryny a na końcu przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia.
Dobrze wymieszałam.
Do keksówki - tortownicy na dno włożyłam papier do pieczenia i wyłożyłam na dnie połówki moreli.
Morele posypałam listkami tymianku.
Teraz wylałam ciasto, wyrównałam.
Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 C z opcją grzania góra/dół na 50 minut albo do suchego patyczka.
Po całkowitym wystudzeniu odpięłam obręcz formy i odwróciłam ciasto dołem do góry. 
Na wierzchu ciasto posypałam listkami tymianku.
Smacznego.
Przepis Kinga [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Nieczynny już Dworzec PKP w Ciechocinku

4 komentarze

  1. Bardzo lubię wypieki z morelami. Chętnie bym się skusiła na kawałek lub dwa :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, pyszności :) Uwielbiam takie ciasta właśnie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger