czwartek, 9 lipca 2015

Risotto z bobem

Bób jest pyszny, bób jest zdrowy i bób i bób i bób.
Ja go uwielbiam i zajadam w różnych postaciach.
Dziś proponuję z włoskim risotto, wyszło pysznie, aromatycznie i treściwie choć lekko.
Bób jest tu znakomitym dodatkiem.
Zapraszam serdecznie na obiad.
Risotto z bobem.


   
                       Składniki : ( 2 porcje )
  • 1,5 szklanki ryżu arborio albo innego do risotta
  • 300 g bobu
  • 1 cebulka czerwona ze szczypiorem
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 700 - 750 ml bulionu warzywnego
  • 100 ml wina wieloowocowego półwytrawnego
  • 1/2 szklanki startego parmezanu
  • wiórki parmezanu do posypania
  • 1 łyżka masła klarowanego do smażenia
  • 1 łyżka masła zwykłego do risotta


Bób umyłam i ugotowałam w osolonej wodzie przez około 5 - 8 minut.
Potem go przestudziłam i obrałam.
Parmezan starłam na tarce o drobnych oczkach a część starłam na wiórki.
Cebulkę czerwoną wraz ze szczypiorem i czosnek obrałam i drobno posiekałam.
Na patelni rozgrzałam masło klarowane i podsmażyłam na nim cebulę i czosnek. 
Teraz na patelnię wsypałam ryż i chwilę go smażyłam aż stał się szklisty.
Na patelnię wlałam teraz wino i smażyłam mieszając aż ryż całkowicie wchłonął wino.
I teraz zaczęła się zabawa czyli bulion do risotta ma być gorący aby podczas wlewania na patelnię nie obniżać temperatury ryżu.
Łyżka po łyżce dolewałam bulion ciągle mieszając za każdym razem czekając aż ryż wchłonie płyn.
Smażyłam aż  ryż  stał się al'dente  a trwało to jakieś 20 minut.
Teraz do ryżu dodałam łyżkę masła, zestawiłam już z ognia i wymieszałam aby ryż stał się szklisty i kremowy.
Wsypałam starty ser i ugotowany bób i wymieszałam.
Na talerzu  posypałam szczypiorkiem i wiórkami parmezanu.


Smacznego.
Przepis autorski kuchni włoskiej.
"Podróże małe i duże"
Kwietne dywany w Ciechocinku

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger