poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Chleb pszenny razowy z czarnuszką i sezamem

Pyszny bochen chleba w kuchni zawsze mile widziany.
Raz jest to chleb na zakwasie jeśli mam więcej czasu a czasami tak jak ten bochen jest to chleb na drożdżach.
Aromatyczne dodatki do chleba sprawiają że jeszcze bochen będąc w piekarniku pachnie tak że już bym zjadła pajdę.
Zachęcam Was już tyle czasu do pieczenia chleba i ciekawe czy kogoś namówiłam? pochwalcie się czy pieczecie chleby?
A teraz zapraszam na zdrowy i pyszny bochen.
Chleb pszenny razowy z czarnuszką i sezamem.



                  Składniki:
  • 250 g mąki pszennej T 650
  • 250 g mąki pszennej graham
  • 1 łyżeczka czarnuszki
  • 1 łyżeczka białego sezamu do posypania
  • 250 - 280 ml letniej wody
  • 20 g świeżych drożdży
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżki mleka do smarowania
  • 1 żółtko do smarowania

Drożdże wkruszyłam do miseczki, dodałam cukier, wodę oraz 2 łyżki mąki, wymieszałam i odstawiłam na 15 minut.
Mąki wymieszałam w misce z solą, masłem, czarnuszką i rozczynem i wyrabiałam przy użyciu robota przez 15 minut.
Ciasto ma być elastyczne i plastyczne.
Z ciasta uformowałam kulę i włożyłam ją do miski, przykryłam i odstawiłam do wyrośnięcia na 1 godzinę.
Jak ciasto podwoiło swoją objętość wyjęłam je na blat oprószony mąką i uformowałam z niego podłużny bochenek.
Bochenek ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i odstawiłam ponownie na 30 minut do wyrośnięcia.
Jak chleb wyrósł posmarowałam go żółtkiem wymieszanym z mlekiem i posypałam sezamem lekko go przyciskając do chleba.
Nacięłam teraz chleb i piekłam w piekarniku nagrzanym do 200 C przez 40 - 50 minut.
Po upieczeniu studziłam na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Oleisty, pachnący rzepak

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger