niedziela, 30 sierpnia 2015

Kruche ciasto owocowe z tapioką

Tapioka czyli produkt skrobiowy otrzymywany z manioku.
Jest silnie higroskopijna i bez smaku, przybiera smak jaki jej nadamy.
Nie zawiera glutenu ani cholesterolu, granulki tapioki używa się do wyrobu deserów wszelakich.
Dziś ciasto, pyszne, aromatyczne i całkiem zdrowe, zapraszam.
Kruche ciasto owocowe z tapioką.

                     Składniki: ( forma keksowa 14 x 24 )
            Ciasto kruche:
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany
  • 125 g masła
            Owocowy farsz:
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 1/4 szklanki tapioki instant
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 300 g mrożonych wiśni
  • 300 g mrożonych truskawek
Najpierw zajęłam się owocami.
Zmrożone owoce - nie należy ich rozmrażać wcześniej włożyłam do miski, wsypałam cukier, granulki tapioki oraz sok z cytryny i wymieszałam.
Odstawiłam miskę na 2 godziny.
W między czasie zrobiłam ciasto czyli mąkę wsypałam do miski, wkroiłam masło, dodałam śmietanę oraz cukier waniliowy i szybko wyrobiłam kruche ciasto.
Zawinęłam je w folię spożywczą i włożyłam do lodówki na godzinę.
Jak ciasto się wychłodziło a tapioka napęczniała w soku owocowym rozwałkowałam ciasto na placek wielkości 28 x 48 centymetrów.
Przekroiłam go na połowę aby otrzymać dwa blaty 14 x 24.
Jedną część wyłożyłam dno keksówki wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą.
Na cieście ułożyłam owoce z tapioką, a wierzch przykryłam drugim plackiem.
Placek na wierzchu ponakłuwałam w kilku miejscach nożem aby para miała gdzie uchodzić.
Piekłam ciasto godzinę w piekarniku nagrzanym do 200 C.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Wolicie ciepłe czy zimne?

2 komentarze

  1. świetny pomysł na niebanalne ciasto :)

    zachęcam do wzięcia udziału w konkursie :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/08/konkurs-pozegnanie-wakacji-z-owocowym.html

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger