wtorek, 11 sierpnia 2015

Sycylijska potrawka z dyni, ciecierzycy z rodzynkami

Kolejne pyszne włoskie danie.
Kilka składników a efekt powala na kolana.
Popróbujcie koniecznie i nie będziecie chcieli przestać jeść.
Pachnące słońcem oliwki i suszone na słońcu  rodzynki a wszystko to na jednym talerzu. 
Polecam gorąco, nam smakowało bardzo.
Sycylijska potrawka z dyni, ciecierzycy z rodzynkami.


                         Składniki:
  • 1 kg dyni - ja miałam mrożoną ale tutaj pełna dowolność
  • oliwa do smażenia
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 2 - 3 łyżki liści melisy
  • 2 cebule
  • 40 g rodzynek
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta nitek chili - mogą być płatki
  • 100 g zielonych oliwek nadziewanych anchois
  • 1 puszka krojonych pomidorów - 400 g 
  • 1 puszka ciecierzycy - 400 g
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 1 szklanka ryżu parabolicznego
  • 4 szklanki wody
  • jogurt naturalny do podania

Najpierw przepłukałam ryż na sicie, zalałam 4 szklankami wrzącej wody, lekko posoliłam i gotowałam do miękkości jakieś 15 minut. Nadmiar wody odcedziłam.
Dynie pokroiłam w kostkę, ułożyłam na blaszce, skropiłam oliwą, posoliłam, oprószyłam pieprzem i piekłam do miękkości ok. 35 - 40 minut.
Cebule drobno posiekałam i zeszkliłam na oliwie.
Do zeszklonej cebuli dodałam posiekaną natkę, melisę, rodzynki oraz cynamon i chwilę razem smażyłam.
Teraz przykryłam garnek i dusiłam na małym ogniu przez 20 minut.
Teraz do garnka dodałam oliwki, upieczoną dynię, nitki chili,  kawałki pomidorów wraz z zalewą i ciecierzyce odcedzoną z zalewy oraz bulion i gotowałam bez przykrycia jakieś 40 minut aż sos zgęstniał.
Podałam potrawkę z ryżem, posypałam natką pietruszki i położyłam duży kleks jogurtu na każdym talerzu.

Smacznego.
Przepis według pomysłu Jamie Oliver
"Podróże małe i duże" 
Umizgi dzięciołów

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger