czwartek, 10 września 2015

Błyskawiczny placek jabłkowy z mikrofali

Dawno temu jak zaczynałam swoją przygodę z blogowaniem zaproponowałam błyskawiczne ciasto z mikrofali [ klik ]
Ciasto zrobiło oszałamiającą karierę na blogu i dlatego dziś znowu przedstawiam przepis na ciasto z mikrofali które znalazłam u Grażyny.
Ciasto jest wilgotne, aromatyczne i jeśli zjawią się niespodziewani goście jest idealnym rozwiązaniem, znikam w kuchni na 20 minut i wychodzę z ciastem.
Popróbujcie, może i to ciasto się Wam spodoba.
Błyskawiczny placek jabłkowy z mikrofali.

 
                   Składniki: ( naczynie ceramiczne śr. 20 cm. )
  • 2 jaja
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki gazowanej wody
  • 5 łyżek cukru trzcinowego
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 spore jabłka
  • 1/2 szklanki mąki pszennej T 750
  • 1 szklanka mąki pszennej graham
  • cukier puder trzcinowy do posypania

Jaja wymieszałam z cukrem i cukrem waniliowym.
Następnie dodałam olej i mleko i ponownie wymieszałam.
Teraz dodawałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz wodę.
Moje ciasto miało dobrą gęstość ale jeśli się zdarzy że jest za gęste dodajcie odrobinę wody więcej.
Jabłka obrałam ze skórki i pokroiłam w cząstki, włożyłam do miski i wymieszałam z ciastem.
Naczynie ceramiczne o średnicy 20 cm wysmarowałam masłem i wlałam do niego ciasto.
Wstawiłam naczynie do kuchenki mikrofalowej na 4 minuty ustawiając moc 500 W.
Potem zwiększyłam moc na 600 W i piekłam jeszcze 10 minut.
Jeśli zdarzy się tak że ciasto będzie się jeszcze lało można piec jeszcze kilka minut dłużej.
A jeśli nie posiadacie mikrofali ciasto upieczcie w piekarniku nagrzanym do 180 C przez 45 minut.
Potem pozostawiłam do ostygnięcia i posypałam cukrem pudrem trzcinowym.
Najgorzej wyjąć pierwszy kawałek a potem to już pójdzie jak z płatka.
Ciekawe czy z innymi owocami też wyjdzie takie super, muszę spróbować. 
Smacznego.
Źródło [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Dom do góry nogami - Jastrzębia Góra

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger