sobota, 12 września 2015

Carne de porco à Alentejana czyli wieprzowina na sposób z Alentejo

Jest to danie kuchni portugalskiej, przepis pochodzi z ulotki Biedronki.
Mimo swojej nazwy, przepis ten nie pochodzi z Alentejo tylko z leżącego na południu Portugalii Algarve.
Użyłam do gotowania małży chirlas.
Są to małże 2 - 4 centymetrowe w kolorze kremowym ( małże ) i szarawym ( muszle ), używane przeważnie do ryżu na sypko albo do hiszpańskiej paelli.
Polecam danie bo jest znakomitym połączeniem małży i mięsa wieprzowego.
Carne de porco  à Alentejana czyli wieprzowina na sposób z Alenejo.



                Składniki:
  • 500 g małży chirlas
  • 850 g łopatki wieprzowej bez kości
  • 6 rozgniecionych ząbków czosnku
  • 2 łyżeczki papryki mielonej
  • 150 ml białego wytrawnego wina
  • 1 pokruszony liść laurowy 
  • 30 g smalcu
  • 30 g masła
  • 600 g obranych i pokrojonych w kostkę ziemniaków 
  • olej
  • świeża kolendra
  • sól morska
  • pieprz


Małże rozmroziłam na sicie.
Mięso pokroiłam w kostkę, doprawiałam czosnkiem, papryką, białym winem, solą, pieprzem oraz liściem laurowym.
Pozostawiłam w marynacie przez godzinę.
Na dużej patelni rozgrzałam smalec i masło, dodałam odcedzone z marynaty mięso i smażyłam aż ładnie się zrumieniło ze wszystkich stron.
Podlałam teraz mięso marynatą i dusiłam przez 10 minut.
Ziemniaki pokroiłam w kostkę i usmażyłam na osobnej patelce na złoty kolor, osączyłam z tłuszczu.
Do mięsa dodałam małże, przykryłam pokrywką i dusiłam do momentu aż wszystkie muszle się otworzyły.
Posypałam posiekaną kolendrą i podawałam ze smażonymi ziemniakami.


Smacznego.
Przepis kuchni portugalskiej.
"Podróże małe i duże"
Jastrzębia Góra

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger