niedziela, 20 września 2015

Chleb pszenny na zakwasie pszennym

Czasami uwielbiam pojeść sobie przez jakiś czas chleb na zakwasie.
Tak na co dzień zajadamy raczej chleby na drożdżach bo po prostu szybciej się je robi ale jak mam już więcej czasu to taki zakwasowiec powstać musi.
Polecam serdecznie do wypróbowania.
Przepis bardzo prosty i szybki w wykonaniu, jedyne na co trzeba czekać to proces wyrastania i już.
Chleb pszenny na zakwasie pszennym. 


                 Składniki: ( forma 31 x 14 )
  • 200 g mąki pszennej T 650
  • 250 g mąki pszennej t 750 
  • 200 g mąki orkiszowej razowej
  • 200 g zakwasu pszennego czynnego
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 400 - 420 ml letniej wody

Wszystkie mąki oraz sól wsypałam do miski i wymieszałam, dodałam zakwas i wodę i wymieszałam do połączenia składników.
Ciasto jest dość rzadkie.
Przełożyłam ciasto do foremki wysmarowanej masłem i wysypanej mąką i formę włożyłam do torby foliowej a potem do lodówki mniej więcej tak od 19 do 6 rano, potem wyjęłam formę na blat i do 16 spokojnie chlebek sobie jeszcze rósł w temperaturze pokojowej.
Piekarnik nagrzałam do temperatury 220 C z opcją grzania góra/dół.
Jak chleb wyrósł do wysokości foremki wstawiłam go do nagrzanego piekarnika wstawiając jednocześnie na dno piekarnika naczynie ze szklanką wody.
Piekłam chleb przez 10 minut po czym obniżyłam temperaturę do 200 C i piekłam jeszcze 25 - 30 minut. 
Po upieczeniu wyjęłam chleb z formy i studziłam na kratce. 
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Na plaży

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger