środa, 2 września 2015

Domowa, ostra pasta paprykowa typu sambal oelek

Długo kombinowałam jak zrobić tą pastę i jest udało się.
Pasta jest słodkawa, pikantna, idealna do sosów, mięs, pizzy i tym podobnych rzeczy.
Polecam wszystkim wielbicielom kapsaicyny.
Domowa, ostra pasta paprykowa typu sambal oelek.


Składniki: 
  • 1000 g papryczek chili o ostrości takiej jaką lubicie
  • 2 duże czerwone papryki
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 szklanka cukru trzcinowego
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/3 szklanki octu
  • 1 łyżka soli
  • 100 g koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki suszonego oregano
  • garść liści bazylii
Przygotowanie pasty:
  • Papryczki chili wraz z pestkami zmieliłam w maszynce do mielenia mięsa z sitem o małych oczkach.
  • Tak samo zrobiłam z papryką słodką.
  • Papryki umieściłam w garnku i gotowałam 20 minut bez przykrycia.
  • Potem do garnka wcisnęłam czosnek, dodałam cukier, olej, ocet, sól oraz koncentrat pomidorowy i gotowałam kolejne 20 minut.
  • Po tym czasie dodałam do pulpy oregano i posiekaną bazylię, zagotowałam.
  • Gorącą pastę przekładałam do słoiczków i po zakręceniu odwracałam je do góry dnem do ostygnięcia.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Parostatkiem piękny rejs - Bałtyk

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger