poniedziałek, 7 września 2015

Krewetkowe serca makaronowe

Kolejne danie kuchni włoskiej którego powinniście spróbować.
Ładnie się prezentuje na talerzu, smakuje wybornie więc czemu nie  ? na obiad znakomite.
Polecam serdecznie super danie obiadowe.
Krewetkowe serca makaronowe.

 
             Składniki : ( 4 porcje )
  • 1 szalotka
  • 1 cebula biała nieduża
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 czerwonej papryki 
  • 1 zielona papryczka chili
  • 5 cm białej części pora 
  • sok z 2 czerwonych pomarańczy
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżka sosu ostrygowego
  • 1 łyżeczka sosu sojowego jasnego
  • sól morska
  • pieprz
  • szczypiorek do dekoracji
  • 1 łyżeczka kozieradki
  • 450 g krewetek białych
  • 250 g makaronu pasta hearts
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1 łyżeczka oleju
Szalotkę obrałam i pokroiłam w kostkę tak samo jak i cebulkę białą.
Czosnek posiekałam a papryki ostrą i słodką pokroiłam w kosteczkę.
Pora umyłam i pokroiłam w krążki.
Makaron ugotowałam al'dente w osolonej wodzie, odcedziłam.
Na patelni rozgrzałam olej i masło klarowane i podsmażałam po kolei: cebulę, szalotkę, czosnek, pora, papryki.
Jak cebula zmiękła na patelnię wlałam sosy i sok z pomarańczy oraz dodałam przyprawy, zagotowałam.
Teraz na patelnię włożyłam oczyszczone i obrane z pancerzy krewetki.
Dusiłam pod przykryciem jakieś 6 - 8 minut.
Dodałam teraz ugotowany makaron, wymieszałam i posypałam posiekanym szczypiorkiem.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Hortensje

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger