wtorek, 8 września 2015

Kurczak z chrupiącą skórką z zielonym pesto

Kurczak, można go podać na setki sposobów.
Ja dziś proponuje wersję z chrupiącą skórką dzięki zielonemu pesto.
Bardzo aromatyczny kurczak podany z surówką lub tak jak u mnie z czipsami z jarmużu będzie pysznym obiadem.
Zapraszam do próbowania. 
Kurczak z chrupiącą skórką i zielonym pesto. 


                    Składniki:
  • 1 kurczak ok. 2 kg
                    Zielone pesto:
  • pęczek bazylii
  • 2 garście szpinaku świeżego 
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • sól morska
  • oliwa z oliwek
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • 2 ząbki czosnku

Do malaksera włożyłam umyte i osuszone zioła oraz czosnek, dodałam sól do smaku i zmiksowałam na pastę.
Potem dodawałam oliwę w takiej ilości aby powstała papka.
Kurczaka umyłam i osuszyłam, natarłam pesto całego ptaka z wierzchu a także wprowadziłam pesto pod skórkę uważając aby jej nie uszkodzić.
Resztę pesto włożyłam do środka kurczaka.
Skropiłam kurczaka oliwą.
Piekłam ptaka w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 60 minut przykrywając kurczaka folią aluminiową a potem jeszcze 15 minut bez foli a na koniec 10 minut pod grillem.
Podałam z makaronem serca oraz z czipsami z jarmużu.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Niebieskie hortensje

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger