wtorek, 1 września 2015

Marcepanowo - pomarańczowe beziki

Wszyscy lubimy bezy i choć kalorii mają mnóstwo to od czasu do czasu taki bezik zostaje zjadany, jeden, dwa albo i nawet trzy ha ha.
Potem pomartwimy się jak je spalić a tymczasem zabieramy sie za robienie bezików, zachęcam.
Marcepanowo - pomarańczowe beziki. 

 
                 Składniki:
  • 5 białek
  • 175 g cukru drobnego
  • 100 g cukru marcepanowego - miałam od Skworcu
  • 1 łyżeczka ekstraktu pomarańczowego [ klik ]
  • 1 łyżeczka białego octu winnego 
  • 1 łyżeczka skrobi kukurydzianej

Białka użyte przeze mnie miały temperaturę pokojową i odstały całą noc na blacie. 
Przelałam je do misy robota i najpierw na małych a potem na dużych obrotach robota ubijałam aż piana stała się sztywna. 
Teraz do piany stopniowo po łyżce dodawałam oba wymieszane cukry ubijając do momentu aż piana stała się lśniąca a cukier się rozpuścił. 
Teraz już za pomocą łopatki wmieszałam do piany łyżeczkę ekstraktu z pomarańczy oraz łyżeczkę octu a na koniec łyżeczkę skrobi ziemniaczanej.
Na blaszce ułożyłam matę silikonową.
Masę bezową włożyłam do rękawa cukierniczego i nałożyłam tylkę w kształcie gwiazdki. 
Wyciskałam na blachę małe beziki, z tej porcji wyszły i dwie duże blachy.
Suszyłam bezy w piekarniku nagrzanym do 120 C z opcją grzania góra/dół przez 45 minut.

Smaczneo.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Kormoran na łowach

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger