niedziela, 20 września 2015

Sałatka z bulguru, makaronu vermicelli i ziół

Makaron vermicelli to makaron w kształcie długich cienkich nitek, tutaj połamanych na małe kawałki.
Robiony jest z twardej pszenicy durum, kasza bulgur również robiona jest z pszenicy durum.
Kupiłam już taką mieszankę bulguru i makaronu i stwierdziłam że do sałatki będzie super.
Zapraszam na przepyszną sałatkę, bardzo zdrową i pożywną. 
Sałatka z bulguru, makaronu vermicelli i ziół.


                  Składniki:
  • 1 szklanka mieszanki kaszy bulgur i makaronu vermicelli
  • 200 g ciecierzycy z puszki
  • 2 - 3 łyżki posiekanego koperku
  • 2 - 3 łyżki posiekanej kolendry
  • 2 -3 łyżki posiekanej mięty czekoladowej
  • 1 cebula dymka ze szczypiorem
  • mała pomidorowa papryka ostra
  • 1 mała żółta papryka
  • 3 - 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 - 2 łyżki octu balsamicznego
  • sol różowa himalajska
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cytrynowego

Zagotowałam wodę z solą i na wrzącą wsypałam mieszankę kaszy i makaronu, gotowałam 15 minut, odcedziłam, przelałam zimną wodą, odcedziłam, przełożyłam do miski.
Papryki pokroiłam w paseczki, dołożyłam do kaszy. 
Dymkę wraz ze szczypiorem posiekałam i włożyłam do miski.
Dodałam także do miski posiekane zioła i osączoną ciecierzycę.
Oliwę wymieszałam z octem balsamicznym, solą i pieprzem cytrynowym i dobrze wymieszałam.
Składniki sałatki wymieszałam ze sobą, zalałam dressingiem i jeszcze raz wymieszałam. 
Wychłodziłam sałatkę w lodówce.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Ptaki przestworzy

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger