wtorek, 22 września 2015

Sałatka z komosy ryżowej i owoców morza

Bardzo pożywna i efektowna sałatka, polecam jako przystawkę albo jako danie obiadowe.
Powstała jak zwykle gdy nie wiedziałam co by tu zrobić do zjedzenia, ale pewnie też o tym wiecie że takie potrawy czasami wychodzą rewelacyjnie.
Polecam serdecznie pyszną sałatkę.
Sałatka z komosy ryżowej i owoców morza.

   
                Składniki:
  • 1 ząbek czosnku 
  • 250 g mieszanki owoców morza ( krewetki, omułki, kalmary )
  • 150 g komosy ryżowej
  • 1 łyżka startej skórki cytrynowej 
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 4 łyżki serka homogenizowanego naturalnego
  • sól perska
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cytrynowego
  • 1/2 ogórka wężowego bez skórki
  • 1/2 jabłka - miałam golden delicius
  • 2 łyżki posiekanego estragonu
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki 
  • 1 czerwona cebula
Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju i włożyłam mieszankę owoców morza, dusiłam pod przykryciem 10 minut. 
Ziarna komosy ryżowej moczyłam w zimnej wodzie 15 minut po czym odcedziłam, przepłukałam i zalałam 1,5 szklanki zimnej wody.
Gotowałam komosę 15 minut aż ziarno było al'dente.

Przełożyłam komosę do miski razem z owocami morza, dodałam sok i skórkę z cytryny.

Ogórka bez skórki i bez pestek pokroiłam w kosteczkę tak samo jak i jabłko.
Włożyłam pokrojone warzywa i owoce do miski.
Na koniec dodałam posiekane zioła i ponownie wymieszałam.

Cebulę po obraniu pokroiłam w pół plasterki, dołożyłam do sałatki.
Serek wymieszałam z solą perską i pieprzem cytrynowym, polałam sałatkę i jeszcze raz wymieszałam.
Przełożyłam sałatkę do pucharków.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Uroki Bałtyku

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger