środa, 2 września 2015

Sałatka z tuńczyka i brokuła

Pysznego tuńczyka nigdy dość czy jest on w puszce czy jest on filetem całkiem świeżym.
Dziś proponuję użycie tuńczyka wprost z puszki aby powstała pyszna i pożywna sałatka zamiast obiadu nawet.
Polecam serdecznie. 
Sałatka z tuńczyka i brokuła.

   
                Składniki:
  • 1 puszka - 185 g tuńczyka w kawałkach w oleju
  • 1/2 szklanki ryżu długoziarnistego
  • 3/4 szklanki wody
  • 1/2 szklanki ryżu "3 kolory" - biały, czerwony, dziki
  • 3/4 szklanki wody 
  • 1 nieduży brokuł
  • 100 g szynki prosciutto
  • 2 łyżki estragonu
  • 2 łyżki posiekanego tymianku świeżego
  • 2 łyżki posiekanej świeżej bazylii 
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1/4 główki sałaty lodowej
  • 50 ml oliwy
  • 2 łyżki kremu balsamicznego
  • 4 ząbki czosnku
  • pieprz cytrynowy
  • sól niebieska perska

Każdy rodzaj ryżu ugotowałam oddzielnie, ale jeden i drugi w 3/4 szklanki wody.
Ryż ugotowałam al'dente.
Sałatę posiekałam w paseczki i ułożyłam na dnie dużego talerza.
Na sałacie ułożyłam w kręgu ryż długoziarnisty a na nim ryż kolorowy.
Brokuła ugotowałam w osolonej i pocukrzonej wodzie al'dente, odcedziłam i podzieliłam na różyczki, ułożyłam na brzegach talerza.
Paprykę pokroiłam w paseczki i ułożyłam przy brokułach. 
Plasterki szynki prosciutto wysmażyłam na suchej patelni na "chrupko".
Tuńczyka osączyłam z oleju.
Na ryżu ułożyłam na środku kawałki tuńczyka i powciskałam w nie kawałki chrupkiej szynki.
Z ziół, octu, oliwy, drobno posiekanego czosnku, soli i pieprzu cytrynowego zrobiłam sos i polałam nim sałatkę z wierzchu.
Odstawiłam sałatkę na 15 minut aby smaki się przegryzły.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Spienione fale Bałtyku

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger