poniedziałek, 28 września 2015

Smażone kanie w octowej zalewie

Jak już wszyscy wiedzą kanie w tym roku bardzo obficie obrodziły.
Trzeba je jakoś wykorzystać bo smaczne są bardzo.
Ponieważ miałam ich bardzo dużo dlatego kilka ciekawych potraw wymyśliłam.
Między innymi te octowe kanie w zalewie, polecam bo są bardzo dobre.
Smażone kanie w octowej zalewie. 

     
                   Składniki:
  • 8 - 10 kapeluszy kani
  • mąka
  • mleko
  • olej do smażenia
  • sól różowa himalajska
                    Zalewa:
  • 1 duża cebula
  • 3 szklanki wody
  • 1/2 szklanki octu spirytusowego
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka pieprzu w ziarnkach
  • 5 listków laurowych świeżych
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka soli

Kanie oczyściłam z igieł i ściółki i poprzerywałam na mniejsze kawałki takie aby weszły do słoja.
Moczyłam grzyby w mleku i obtaczałam w mące.
Smażyłam na oleju na złoty kolor z obu stron.
Do garnka wlałam ocet, wodę, dodałam wszystkie przyprawy a także cebulę pokrojoną w pół plasterki.
Zalewę zagotowałam i lekko przestudziłam.
Do słoja na zmianę wkładałam usmażone kanie i składniki zalewy czyli cebulę i przyprawy.
Na koniec zalałam pozostałą zalewą.
Po dwóch dniach grzyby gotowe, znikają szybko ale jeśli chcecie przechowywać je dłużej wystarczy pasteryzować grzyby w słojach 10 minut.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże" 
Czubajka kania

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger