sobota, 3 października 2015

Babka z maślanką i porzeczkami

Porzeczki niestety już mrożone ale jakże pyszne, aromatyczne i dzięki nim powstała pyszna baba.
Baba na maślance jest puszysta, wilgotna i bardzo szybko znika.
Polecam tak na co dzień do kawy lub nawet na świąteczne stoły.
Baba z maślanką i porzeczkami.


                    Składniki:
  • 250 g masła
  • 150 g cukru
  • 380 g mąki pszennej tortowej 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jaja
  • 100 g maślanki
  • limonka
  • 250 g porzeczki białej i czerwonej
  • cukier puder do posypania

Limonkę wyszorowałam i starłam z niej skórkę a potem wycisnęłam sok.
Miękkie masło utarłam z cukrem na puszystą masę potem dodawałam po jednym jaju ciągle mieszając.
Potem dodawałam do masy porcjami mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia na zmianę z maślanką.
Na koniec dodałam sok i skórkę z limonki, wymieszałam.
Formę do babki wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą i przelałam do niej ciasto.
Na wierzchu wysypałam porzeczki i lekko je wcisnęłam w ciasto.
Piekłam babę około godziny w piekarniku nagrzanym do 170 C z opcją grzania góra/dół.
Po upieczeniu wystudziłam babę i posypałam cukrem pudrem.

Smacznego.
Źródło [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Bałtyk nad Rozewiem

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger