niedziela, 25 października 2015

Chleb pszenny z czosnkiem niedźwiedzim

Pyszny, aromatyczny bochenek dziś dla Was mam.
Robi się chlebek szybko, szybko rośnie ale nie można się potem doczekać bo za wolno stygnie.
Pachnie w całym domu a tu jeszcze gorący i nie można zjeść, ech.
Polecam gorąco.
Chleb pszenny z czosnkiem niedźwiedzim.

   
               Składniki: ( forma 31 x 14 )
  • 500 g mąki pszennej T 650
  • 100 g mąki pszennej graham T 1850
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 30 g świeżych drożdży
  • 4 - łyżek suszonego czosnku niedźwiedziego
  • 4 pełne łyżki otrębów żytnich
  • 550 ml wody
Drożdże rozpuściłam w wodzie.
Do miski wsypałam mąki, sól, cukier, czosnek, otręby, wymieszałam.
Dolałam teraz wodę z drożdżami i wymieszałam aby ciasto było jednolite, odstawiłam pod przykryciem do wyrośnięcia na około 60 minut.
Jak ciasto wyrosło, przełożyłam je do foremki wysmarowanej masłem i wysypanej otrębami żytnimi.
Ponownie zostawiłam do wyrośnięcia chleba do wysokości foremki na około 30 minut.
Jak chleb wyrósł piekłam go w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 40 minut.
Po upieczeniu wyjęłam chleb z formy i studziłam na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Oset?

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger