sobota, 10 października 2015

Chleb ze skwarkami i pastą z rukoli

Piekłam już chleb ze skwarkami i smalcem [ klik ] a dziś przedstawiam cudny bochen do którego dodałam pastę z rukoli.
Dzięki niej chleb ma lekko zielonkawy kolor i jest jeszcze bardziej aromatyczny.
Znika szybko, za szybko, polecam.
Chleb ze skwarkami i pastą z rukoli. 

  
                Składniki:
  • 500 g mąki pszennej T 650
  • 30 g świeżych drożdży
  • ok. 400 ml wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 - 3 łyżki skwarków 
  • 100 g rukoli
  • 2 łyżki oliwy
Rukolę umyłam, osuszyłam i zmiksowałam z oliwą na pastę.
Drożdże wymieszałam z wodą.
Do miski robota wsypałam mąkę, sól i cukier i wymieszałam.
Dodałam teraz wodę z drożdżami i pastę z rukoli. 
Wymieszałam składniki a potem wyrabiałam ciasto przez 10 minut tak aby było elastyczne.
Po tym czasie dodałam do ciasta skwarki i jeszcze 5 minut wyrabiałam aby skwarki równo się rozprowadziły.
Miskę z ciastem odstawiłam do wyrośnięcia na około godzinę.
Formę wysmarowałam masłem i wysypałam mąką.
Przełożyłam wyrośnięte  ciasto do formy i ponownie zostawiłam do wyrośnięcia na około 30 minut.
Posmarowałam wierzch chleba wodą.
Piekłam chleb w 200 C z opcją grzania góra/dół przez 30 - 40 minut.
Po upieczeniu wyjęłam z formy i studziłam na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Kamienista plaża Rozewia

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger