sobota, 31 października 2015

Makaron z tapioką i kurczakiem

Zielony pyszny, zdrowy makaron z tapioką nabyłam w Biedronce i leżał chwilę bo nie wiedziałam co z nim począć.
Teraz powstało pyszne danie i dobrze że był pod ręką, czasami też tak macie?
Danie kuchni azjatyckiej z aromatycznym kurczakiem i imbirem na rozgrzewkę.
Polecam serdecznie, popróbujcie.
Makaron z tapioką i kurczakiem.

   
                  Składniki:
  • 1 filet z kurczaka
  • pieprz cytrynowy
  • sól morska
  • 1 opakowanie makaronu z tapioką i zieloną herbatą House of Asia
  • 40 ml oleju rzepakowego
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 20 g imbiru obranego
  • 2 jaja
  • 1 papryczka chili
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka sosu rybnego
  • 1/2 łyżeczki sosu ostrygowego
  • 1/2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 1 mrożony listek limonki 
  • 8 - 10 listków bazylii tajskiej
  • 2 łyżki prażonej cebulki

Makaron zalałam zimna wodą i odstawiłam na 30 minut, potem go odcedziłam i pokroiłam na mniejsze kawałki.
Cebulę pokroiłam w piórka, czosnek w plasterki a imbir w paseczki.
Papryczkę chili obrałam z ziarenek i białych błonek i utarłam w moździerzu na pastę.
Kurczaka pokroiłam w paski i posypałam solą i pieprzem cytrynowym.
W woku rozgrzałam olej i podsmażyłam na nim cebulę, czosnek i imbir.
Dodałam paski kurczaka i smażyłam cały czas mieszając.
Kurczaka wyjęłam z woka.
Jaja wybiłam do miseczki i wymieszałam z pastą z chili.
Do wrzącego woka cały czas mieszając dodałam jaja. 
Z powrotem włożyłam kurczaka, wymieszałam i smażyłam kilka minut dodając partiami pokrojony makaron.
Gdy makaron był miękki dodałam sos sojowy, ostrygowy, rybny i pieprz.
Listki bazylii tajskiej i limonki drobniutko posiekałam.
Pod wokiem zmniejszyłam ogień i mieszając dodałam listki bazylii i limonki oraz cebulkę prażoną.

Smacznego.
Przepis kuchni azjatyckiej.
"Podróże małe i duże"
Klif w Jastrzębiej Górze

3 komentarze

  1. Guru - Play Casіno offers a traditіonal cɑѕіno and а lіvе сɑѕіno.

    Ӎаny spoгtѕ ϲ&#1211annеls ɑrгangе
    t&#1211е ѕetս&#1088 &#11423f ѕ&#1211ߋաіng tҺɦе soccеr.
    &#5026ɦiѕ іѕ ѵегү
    &#1211е&#8572ρf&#6489&#8572 ааnd mаκes &#8572ߋсаtіng ϲҺannеls ɑ ƅr&#6513ezе.



    &#5290ο&#1086к at mʏ ƅlоɡ :: Watch Live Stream Online

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger