środa, 7 października 2015

Pappardelle z prawdziwkami, czosnkiem, cebulą po włosku

Dzięki uprzejmości pewnej Ewy z grupy Grzybiarze na Fb zrobiłam to danie włoskie bo ponoć Włosi się nim zajadają.
Wcale się nie dziwię bo my też się zajadaliśmy.
Miałam 4 piękne prawdziwki, nie wiedziałam co z nich zrobić, Ewa poradziła i dzięki jej za to.
Sekret dania według mnie leży w mielonym pieprzu który zakańcza danie, spróbujcie bo warto. 
Pappardelle z prawdziwkami, czosnkiem, cebulą po włosku. 


                Składniki: ( 2 porcje )
  • 4 - 5 ładnych prawdziwków
  • 200 g makaronu pappardelle - miałam pomidorowy
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • sól morska
  • dużo natki pietruszki - miałam pęczek
  • 6 - 7 suszonych pomidorów
  • 2 łyżki śmietanki 36 % 
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • oliwa z oliwek do smażenia


Grzyby oczyściłam i pokroiłam w plasterki, czosnek również w plasterki a cebulę w pół plasterki.
Natkę pietruszki posiekałam a pomidorki suszone pokroiłam w paski.
Na patelnię wlałam oliwę i na zimną włożyłam czosnek i cebulę, smażyłam 2 - 3 minuty, dodałam teraz grzyby i pomidorki i ponownie smażyłam 3 - 4 minuty.

Na patelnię wlałam śmietankę, wymieszałam, podgrzałam i wsypałam 3/4 posiekanej natki i posoliłam do smaku.
Makaron ugotowałam w osolonej wodzie al'dente.
Podałam grzyby na makaronie posypane resztą natki i świeżo zmielonym czarnym pieprzem - u mnie było go sporo bo lubimy.
Smacznego.
Przepis kuchni włoskiej.
"Podróże małe i duże"
Borowik szlachetny vel prawdziwek

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger