niedziela, 8 listopada 2015

Naleśniki z jeżynami i sosem jeżynowym

Dawno nie jadłam naleśników i tak "chęć" zmusiła mnie do ich zrobienia.
Jeżyn mam sporo w zamrażarce bo dostałam od koleżanki, stąd prosty pomysł na naleśniki.
Do tego sos jeżynowy i obiad gotowy, jak wolicie to deser, zapraszam.
Naleśniki z jeżynami i sosem jeżynowym.



                 Składniki: ( 10 sztuk - 22 cm średnicy )
        Ciasto:
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1 szklanka wody gazowanej
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • 1 łyżka oleju
  • 1 szklanka mąki pszennej T 650
  • 2 czubate łyżki mąki pszennej graham  T 1850
        Sos:
  • 1 szklanka jeżyn
  • 4 łyżki cukru trzcinowego 
          Dodatkowo:
  • 2 serki homogenizowane waniliowe po 150 g każdy
  • 1 szklanka jeżyn
  • przyprawa do kawy i deserów

Ze składników na ciasto zarobiłam ciasto gęstości rzadkiej śmietany.
Ostawiałam na 30 minut aby ciasto "odpoczęło".
Naleśniki piekłam na patelni naleśnikowej o średnicy 22 centymetry.
Upiekłam 10 naleśników.
Każdy naleśnik posmarowałam serkiem waniliowym, posypałam jeżynami i przyprawą do kawy i deserów.

Każdy naleśnik zrolowałam.
Jeżyny na sos włożyłam do garnka, dodałam cukier, rozgotowałam a potem zmiksowałam.
Naleśniki polałam sosem jeżynowym.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Te kamieniste są urzekające - plaża w Rozewiu

2 komentarze

  1. ale ciekawy pomysł ;-)

    ------------------------------------------------------------

    http://bit.ly/2fd7KzE

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger