czwartek, 26 listopada 2015

Risotto z dynią i grzybami

Dyniowych potraw nigdy nie mam dość tak samo jak i grzybowych.
Tym razem zapraszam wszystkich na danie kuchni włoskiej z polskimi pysznymi dodatkami dynią. oscypkiem i grzybami.
Jesteście chętni aby popróbować?
Risotto z dynią i grzybami.

Składniki:
  • 1 duża czerwona cebula
  • 1/2 szklanki ryżu do risotto np. arborio
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 kolba świeżej kukurydzy
  • 75 ml różowego wina
  • 100 g grzybów leśnych mieszanych
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1/2 szklanki startego oscypka
  • oliwa do smażenia
  • sól ziołowa do grzybów
  • 2 łyżki pure z dyni
  • 350 - 400 ml bulionu warzywnego
  • 1 łyżka masła świeżego

Przygotowanie risotta:
  • Na patelni rozgrzałam masło klarowane i dodałam na nią oczyszczone i pokrojone na cząstki grzyby, posoliłam solą ziołową i smażyłam 8 minut.
  • Cebulę drobno posiekałam tak samo jak i czosnek.
  • Na oliwie podsmażyłam czosnek i cebulę.
  • Z kolby kukurydzy ścięłam ziarno i dodałam je na patelnię, podsmażałam 1 minutę i dodałam ryż.
  • Smażyłam aż ryż stał się szklisty i wtedy dodałam na patelnię wino.
  • Smażyłam aż ryż wchłonął całe wino.
  • Teraz dodawałam po łyżce wazowej bulion ciągle mieszając aż ryż wchłonął porcję rosołu.
  • Bulion musi być gorący aby nie obniżać temperatury na patelni.
  • I tak łyżka po łyżce aż skończy się bulion a ryż będzie delikatny ale al'dente.
  • Teraz na patelnię dodałam pure z dyni, wymieszałam.
  • Dodałam także przygotowane wcześniej grzyby, wymieszałam.
  • Na koniec już bez ognia pod patelnią dodałam do risotto starty na tarce oscypek i 1 łyżkę świeżego masła aby ryż był gładki i lśniący, wymieszałam.
  • Na talerzu posypałam risotto startym oscypkiem.
Smacznego.
Przepis kuchni włoskiej autorski.
"Podróże małe i duże"
Dokąd płyniemy złotym szlakiem?

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger