sobota, 12 grudnia 2015

Śmietanowiec z figami i morską bryzą

Delikatny deser dla wielbicieli fig i ciast na zimno.
Szybki w wykonaniu tylko trochę czasu potrzeba aby się schłodził.
Polecam serdecznie do kawy czy herbaty.
Śmietanowiec z figami i morską bryzą.
Składniki: salaterka 20 cm średnicy
  • 400 ml śmietany kwaśnej 18 %
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 150 ml wrzątku
  • 2 łyżki cukru pudru trzcinowego
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 2 figi
  • 1 łyżka suszonych wiśni
  • 1 łyżka suszonych czereśni
  • 4 łyżki powideł śliwkowych
  • 1 galaretka pastelowa Blue Ocean
  • 300 ml wrzątku
  • 2 łyżki powideł śliwkowych + 2 łyżki wody do polania deseru
Przygotowanie śmietanowca:
  • Galaretkę cytrynową rozpuściłam w 150 ml wrzącej wody, pozostawiłam do wystygnięcia.
  • Galaretkę pastelową Blue Ocean rozpuściłam w 300 ml wrzącej wody i pozostawiłam do wystygnięcia.
  • Figi pokroiłam w cząstki.
  • Śmietanę wymieszałam z cukrem pudrem a potem wlałam tężejącą galaretkę oraz rozpuszczoną w 2 łyżkach wody żelatynę, wymieszałam.
  • Salaterkę wyłożyłam folią spożywczą i wylałam na dno połowę masy śmietankowej.
  • W masę powciskałam łyżkę wiśni suszonych i cząstki jednej figi oraz po troszku rozmieściłam powidła śliwkowe - 2 łyżki.
  • Wstawiłam salaterkę do lodówki do stężenia.
  • Potem na masę śmietankową wylałam połowę niebieskiej galaretki.
  • Ponownie wstawiłam do lodówki.
  • Po stężeniu znowu wylałam masę śmietankową i teraz powciskałam w nią cząstki figi, suszone czereśnie i 2 łyżki powideł śliwkowych.
  • Wstawiłam do lodówki do stężenia.
  • Na koniec dodałam resztę galaretki i znowu do lodówki aby masa stężała.
  • Deser powinien stać w lodówce co najmniej 3 - 4 godziny.
  • Potem wyjęłam salaterkę z lodówki i górą do dołu wyjęłam na talerz, zdjęłam folię i polałam powidłami śliwkowymi wymieszanymi z wodą przegotowaną.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Mój ulubiony zachód słońca

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger