sobota, 23 stycznia 2016

Chleb pszenno - żytnio - cieciorkowy

Moja kombinacja mąki a rezultat : wyjątkowy i niepowtarzalny smak i aromat.
Zakupcie mąkę z ciecierzycy i dodawajcie ją do potraw bo jest zdrowa i bezpieczna nawet dla bezglutenowców.
Polecam dziś pyszny bochen chleba, zadowoli niejedno podniebienie.
Chleb pszenno - żytnio - cieciorkowy. 

   
                  Składniki: ( forma 33 x 16 )
  • 450 g mąki pszennej T 650
  • 150 g mąki z cieciorki
  • 50 g otrębów żytnich
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 27 g świeżych drożdży
  • 500 ml letniej wody
  • czarnuszka do posypania

Drożdże rozpuściłam w wodzie.
Do miski wsypałam mąki, otręby oraz sól, wymieszałam.
Teraz wlałam wodę i wymieszałam do połączenia składników, ciasto jest dość luźne.
Foremkę wysmarowałam masłem i wysypałam otrębami, przelałam do niej ciasto na chleb.
Formę przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrastania na około godzinę.
Ciasto wyrośnie do wysokości formy, wtedy posypałam chleb ziarenkami czarnuszki.
Piekarnik nagrzałam do 200 C z opcją grzania góra/dół i piekłam chleb przez 35 - 40 minut.
Po upieczeniu wyjęłam z formy i studziłam na kratce.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Sierpniowe fale Bałtyku

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger