sobota, 30 stycznia 2016

Ciasto z jabłkami

Dziś zaproponuję taką trochę zdrowszą wersję zwykłego jabłecznika.
Piszę zdrowszą bo z dodatkiem mąki żytniej i cukru prostego jakim jest glukoza.
Jabłecznik zaskoczył mnie swoją kruchością i smakiem, jest rewelacyjny, polecam.
Ciasto z jabłkami.
     
                Składniki: ( forma 21 x 21 )
  • 3 średnie jabłka - miałam szarą renetę
  • 3 białka jaj
  • 1 szklanka mąki żytniej
  • 1/2 szklanki glukozy w proszku
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/2 łyżeczki cynamonu 
Jabłka obrałam ze skórki, wycięłam gniazda nasienne i pokroiłam w kostkę około pół centymetra.
Białka ubiłam na sztywną pianę ze szczyptą soli, dodawałam po łyżce glukozę a potem proszek do pieczenia i sodę.
Wymieszałam wszystko dokładnie i dodawałam mąkę i cynamon.
Na końcu dodałam pokrojone jabłka - uwaga ciasto jest bardzo gęste.
Ciasto przełożyłam do formy - ja miałam silikonową więc tylko spryskałam ją olejem a zwykłą blaszkę najlepiej wyłożyć  papierem do pieczenia.
Ciasto wyrównałam i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 190 C z opcją grzania góra/dół i piekłam około godziny.
Najlepiej sprawdzić stopień upieczenia patyczkiem, jeśli po włożeniu do ciasta patyczek jest suchy, ciasto upieczone.
Ja swój placek  udekorowałam dodatkowo lukrem ale można tylko posypać cukrem pudrem.
                  Lukier:
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • około 3/4 szklanki cukru do polew - Diamant
Wszystko razem ucierałam do powstania gładkiego lukru, polałam nim ciasto.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Morze złoci się w zachodzącym słońcu

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger