środa, 13 stycznia 2016

Gulasz pachnący jałowcem i grzybami

Danie robiłam na Nowy Rok a dziś się chwalę, jest pyszne.
Tak jak w tytule gulasz pachnie lasem, jałowcem i grzybami, polecam gorąco.
Delikatne mięso jelenia to rarytas na stole.
Gulasz pachnący jałowcem i grzybami.

Składniki: 4 porcje 
  • 400 g mięsa na gulasz z jelenia
  • 50 ml ginu
  • 6 rozgniecionych ziaren jałowca
  • 2 łyżki posiekanych igiełek rozmarynu
  • 3 utarte ząbki czosnku
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka masła
  • 1 cebula pokrojona w gruba kostkę
  • 1 marchew pokrojona w plastry 1 cm
  • 1 pietruszka pokrojona w plastry 1 cm
  • ćwiartka selera pokrojona w kostkę 2 cm
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • garść grzybów suszonych
  • garść grzybów świeżych - mrożonych
  • 400 ml bulionu warzywnego
  • sól morska
  • pieprz czarny

Przygotowanie gulaszu:
  • Mięso natarłam solą i pieprzem i zamarynowałam w ginie, jałowcu, rozmarynie, czosnku i łyżce oleju.
  • Mięso odstawiłam na 2 godziny, można na całą noc.
  • Na patelni rozgrzałam masło i resztę oleju i wylałam na nią całą zawartość miski z mięsem.
  • Smażyłam jakieś 5 - 7 minut aż mięso ładnie się zrumieniło.
  • Teraz na patelnię dodałam marchew, cebulę, seler i pietruszkę.
  • Wymieszałam i oprószyłam mąką, smażyłam jeszcze 2 minuty.
  • Dodałam pokruszone grzyby oraz grzyby świeże pokrojone na kawałki i zalałam wszystko bulionem.
  • Dusiłam na małym ogniu 90 minut pod przykryciem.
  • Mięso musi być miękkie i rozpadać się niemal.
  • Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
  • Podałam z kaszą pęczak.
Smacznego.
Przepis z archiwum
"Podróże małe i duże"
Opieńka miodowa

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger