niedziela, 21 lutego 2016

Muffiny wytrawne ze spaghetti

Zaproszono mnie do cotygodniowej akcji Ciasto na niedzielę - Muffiny.
Jakoś tak ochoty na słodkości nie miałam i stąd powstały pyszne, wytrawne muffiny ze spaghetti.
Te obiadowe mini babeczki robi się błyskawicznie i do tego są przepyszne a są fajną alternatywą dla słodkości muffinkowych.
Zapraszam do wypróbowania mojej wariacji na temat muffin.
Muffiny wytrawne ze spaghetti.

     
               Składniki: ( 8 sztuk )
  • 130 g makaronu spaghetti
  • 1 jajo
  • 150 g sera włoskiego scamorza
  • sól ziołowa
  • 1/2 czerwonej papryki
  • garść trybuli
  • 2 pełne łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 150 g szynki wędzonej
  • 2 łyżki oliwy
  • 100 g sera gorgonzola

Makaron połamałam na mniejsze kawałki, tak na trzy i ugotowałam w osolonej wodzie al'dente, odcedziłam i polałam oliwą z oliwek, wymieszałam.
Szynkę pokroiłam w kosteczkę tak samo jak i paprykę.
Trybulę posiekałam.
Ser scamorza starłam na tarce o drobnych otworach i dodałam go do makaronu, dodałam jajo i wymieszałam.
Teraz do makaronu dodałam szynkę, paprykę, koncentrat pomidorowy i trybulę a także sól ziołową do smaku i wymieszałam dokładnie.
Foremki na muffinki napełniłam masą makaronową lekko dociskając a na wierzchu każdej muffiny pokruszyłam ser gorgonzola.
Piekłam muffiny w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 15 - 20 minut.
Smacznego.
Przepis autorski.
Muffiny na blogach:
Joanna - Grunt to przepis
Ewa - Domowa cukiernia Ewy
Magdalena - Słodkie okruszki
Paulina - Smaczne przepisy
Dagmara - Na ciasteczkowych papierach
Marzena - Kulinarna Maniusia
Ewa - Ewusiowe smaki
Ewa - zdjęcie na FB 
Ewa - W mojej kuchni
Bożena - Moje domowe kucharzenie
Ela - To i owo Stokrotki 
Asa - Szóste Niebo 
Dorota - Esmeralda ze smakiem
Iwona - Izioni pyszne smaki
Angelika - Życie zaczyna się w kuchni
Sylwia - Kuchnia Mniam
Danuta - Moje wypieki i nie tylko...
"Podróże małe i duże"
Łany rzepaku i facelii

24 komentarze

  1. Myślę, że to bym zjadła z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj Dorotka zaszalała i stworzyła pyszne mufinki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dorotko fantastyczny pomysł :-) z chęcią bym takie zjadła, dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak już pisałam, te muffiny są obłędne! muszę kiedyś takie zrobić. dziękuję za kolejną, udaną bardzo zabawę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł na wytrawną opcję! :) Dzięki Dorotko za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miła odmiana przy słodkich muffinkach :) dziękuję za wspólną zabawę i do następnego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Wytrawne muffiny. Super pomysł na kolację. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, u mnie akurat to był obiad ale kolacja tez będzie super.

      Usuń
  10. Rewelacyjny pomysł, zdecydowanie za rzadko robię wytrawne muffiny ;) Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam muffinki w każdej postaci :) Dzięki za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger