środa, 10 lutego 2016

Paluchy z ricottą do piwa

Moja propozycja na dziś to pyszne, leciutkie i chrupiące paluchy.
Nazwałam je do piwa bo smakują z piwem wybornie co nie oznacza że jak nie pijesz piwa to nie możesz ich zajadać.
Są pyszne dla małych, dużych i smakoszy piwa, polecam.
Proporcje trzech składników zawsze są takie same, ricotta, masło i mąka są w równych ilościach.
Zapraszam gorąco. 
Paluchy z ricottą do piwa.

                 Składniki:
  • 250 g sera ricotta
  • 250 g masła
  • 250 g mąki pszennej
Do miski wsypałam mąkę, dodałam pokrojone masło i ricottę i zarobiłam ze składników ciasto.
Ciasto zawinęłam w folię spożywczą i włożyłam na 30 minut do lodówki.
Potem ciasto wyjęłam na blat podsypany mąką i rozwałkowałam na placek grubości 3 - 5 mm.
Pokroiłam ciasto na paseczki około 1cm szerokie i poprzekrawałam na krótsze paluchy.
Ułożyłam paluchy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam w piekarniku nagrzanym do 190 C z opcją grzania góra/dół przez 15 - 20 minut lub do zrumienienia.
Paluchy rosną i lekko się listkują, dzięki czemu smakują wybornie.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Zimowe rajskie jabłuszka

6 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger